Coraz więcej firm dostrzega zalety, jakie przynosi prowadzenie bloga firmowego. Nie tylko daje on wymierne korzyści w postaci nowych klientów, ale również pozwala na budowanie bazy emailingowej.

Blog firmowy doskonale wpływa na wizerunek firmy

Prowadzenie bloga firmowego w tematyce związanej z daną branżą stawia firmę w roli eksperta w danym temacie. W ten sposób nie tylko firma zyskuje nowych klientów, ale przede wszystkim ich zaufanie. Firma publikując wpisy na swoim firmowym blogu pokazuje, że doskonale zna się na tym, co robi oraz omawia konkretne sytuacje i wskazuje, w jaki sposób rozwiązuje kolejne zagadnienia. Dodatkowo blog jest idealnym miejscem w sieci, gdzie można kompleksowo zaprezentować swoją ofertę, omówić ją oraz przedstawić swój zespół od tzw. „kuchni”. Klienci w ten sposób poznają całe przedsiębiorstwo, w jaki sposób ono pracuje oraz jakimi wartościami się kieruje – to świetnie wpływa na wizerunek firmy na zewnątrz.

Poprawa pozycji w wyszukiwarce

Blog firmowy to fantastyczne narzędzie, które buduje pozycję w Google. Wyszukiwarka dostrzega regularnie tworzone treści na dany temat, dlatego pozycja na kluczowe frazy sukcesywnie rośnie. Oczywiście bardzo dużo zależy od takich czynników jak jakość tekstów, popularność wybranych słów kluczowych oraz częstotliwość publikacji. Jeśli jednak teksty są dla klientów wartościowe, wówczas często dzielą się oni linkami do nich w mediach społecznościowych. W ten sposób znaczna ilość linków, które kierowane są do strony bloga internetowego również poprawia pozycję w wyszukiwarce.

Blog firmowy ma duży wpływ na poprawę relacji z klientami

Rolą bloga firmowego jest również skłonienie klientów do wyrażenia swojej opinii o danym produkcie. W internecie ludzie bardzo chętnie wyrażają swoje zdanie, piszą o wadach i zaletach danego rozwiązania czy oferty, ewentualnie wskazują drogę, którą firma mogłaby pójść, aby uzupełnić kierowaną do klienta ofertę. W ten sposób blog firmowy nie tylko wskazuje, jakie klienci mają oczekiwania, ale również w jaki sposób można moderować asortyment i na co zwracać uwagę w przypadku konkretnych produktów. Poza tym blog firmowy jest również doskonałym miejscem do tego, aby zwyczajnie wymienić kilka zdań z klientami, doradzić im w zakupie, odpowiedzieć na zadane pytania i komentarze. W ten sposób sprzedawca daje do zrozumienia, że jest osobą pomocną, kompetentną w danej dziedzinie i dostępną, której bez przeszkód można zaufać.

Blog firmowy to bardzo pomocne narzędzie pracy dla wielu przedsiębiorstw z bardzo różnych dziedzin. W blogu firmowym drzemie bardzo duży potencjał, który warto wykorzystać.