Marketing współcześnie to zupełnie coś innego, niż jeszcze kilkanaście lat temu. Dziś skuteczna reklama to nie tylko ciekawe spoty reklamowe w telewizji, czy chwytliwe billboardy tudzież reklama w czasopismach. Współcześnie walka o klienta toczy się głównie online. Wzrost liczby użytkowników Internetu, portale społecznościowe oraz coraz większa popularność zakupów online to główne przyczyny tego, iż to właśnie w Internecie warto zawalczyć o jak najlepszy rozgłos oraz reklamę, a co za tym idzie renomę i popularność. Brak reklamy internetowej to jeden z największych błędów tych przedsiębiorców oraz usługodawców, którzy chcą dotrzeć do jak największej ilości potencjalnych odbiorców, a mają z tym do tej pory kłopot.

Jak skutecznie reklamować się w przestrzeni wirtualnej? Jakie są ku temu najlepsze i najbardziej efektywne drogi? Na co trzeba zwrócić uwagę, gdy chce się rozpocząć skuteczny marketing internetowy? Pytań w tym temacie jest zapewne jeszcze o wiele więcej. Z pomocą przychodzi fachowa literatura. Na rynku wydawniczym odnaleźć można bowiem masę książek na temat marketingu internetowego. Warto zapoznać się z tymi tytułami, jeśli temat wydaje się nam ciekawy lub intrygujący. Dobre książki mogą bowiem przynieść nam wiele cennych informacji, których próżno można by szukać choćby na internetowych forach lub blogach.

E-marketing, jak inaczej nazywany jest marketing internetowy to temat wielu interesujących pozycji wydawniczych. Jedną z nich jest na przykład książka pod redakcją Jarosława Królewskiego i Pawła Sali pod tytułem „E-marketing”. Można odnaleźć w niej całe mnóstwo ciekawych i przydatnych wskazówek związanych z ową branżą. Dziedziny, które poruszane są przez autorów w owej książce to między innymi content marketing, social media oraz e-mail marketing.

Inną ciekawą książką o e-marketingu jest pozycja „E-marketing w praktyce” autorstwa Artura Maciorowskiego. Zawiera ona przede wszystkim porady dla tych, którzy chcą rozwijać swój własny biznes i nie zapominają przy tym o tym, iż reklama jest dźwignią handlu. Książka ta może pomóc przedsiębiorcom zaistnieć ze swoją firmą w przestrzeni wirtualnej.

Barbara Stawarz zaś jest autorką „Content Marketingu po polsku”. Jest to jedna z książek, która najczęściej wymieniana jest przez specjalistów jako przydatne kompendium wiedzy na temat e-marketingu. Przeczytać powinien ją zaś każdy, dla którego owa tematyka jest istotna lub interesująca.

Inne tytuły na temat marketingu w Internecie, które dostępne są na rynku wydawniczym to zaś między innymi:

– „Marketing za przyzwoleniem” Setha Godina,

– „Wielkie muuu. Nie musisz być perfekcyjny – masz być nadzwyczajny” tego samego autora,

– „Twoja firma w social mediach” Marcina Żukowskiego,

– „Jak Cię widzą tak Cię piszą” Pega Fitzpatricka,

– oraz wiele innych.

Każda z poszczególnych książek przypatruje się tematowi z innej strony, perspektywy. Wybór odpowiedniego tytułu to sprawa indywidualnych upodobań oraz konkretnych pytań, na które szuka się odpowiedzi. Warto zapoznać się wpierw z recenzjami danych książek, to pomoże podjąć dobrą decyzję w sprawie zakupu.