Wybierając idealną platformę dla naszego sklepu, szczególną uwagę zwracać należy nie tylko na czas oraz koszty wdrożenia, ale również na możliwości późniejszego rozwoju. Jest to niesłychanie ważne, zwłaszcza jak planujemy na starcie uruchomić niewielki sklep, który z czasem będzie się rozrastać. Pamiętać należy również i o tym, że każda platforma ma swoje wady i zalety, dlatego też warto się z nimi dokładnie zapoznać.

Najpopularniejsze platformy w Polsce

Według ostatnich badań w Polsce na pierwszych trzech miejscach znajdują się następujące platformy sprzedażowe: Shoper, Shopgold, Sky_Shop. Na naszym rynku jest również bardzo wiele sklepów internetowych, które opierają się na platformie Clickshop / Home.pl, IAI, Prestashop oraz Redcart. Godne uwagi są również platformy Sote, Shoplo oraz Cstore, które jednak odstają od swoich konkurentów.

Warto wspomnieć również i o tym, że według ostatnich danych w Polsce aż 84% sklepów internetowych korzysta z gotowych platform, a jedynie 16% sklepów online opartych jest na własnym (indywidualnym) oprogramowaniu.

Platformy SaaS

W Polsce z miesiąca na miesiąc coraz większą popularnością cieszą się platformy SaaS (Software as a Service), czyli oprogramowania sklepu internetowego, które dostarczane są wyłącznie w formie usługi do wynajęcia. Najpopularniejsze platformy SaaS to między innymi IAI-Shop, Shoper lub WellCommerce. Uruchomienie takiego sklepu internetowego zajmuje bardzo niewiele czasu, dlatego też coraz więcej osób korzysta właśnie z takiego rozwiązania. Oprócz gotowej platformy od producenta, bardzo często otrzymujemy również projekt graficzny, wprowadzanie produktów, czy też konfigurację najważniejszych parametrów.