Każda reklama, bez względu na medium daje bardziej wymierne korzyści niż jej całkowity brak. Firmy i wielkie koncerny czasami istnieją właśnie dlatego, że emitują dobre i chwytliwe reklamy w telewizji, radio czy internecie.

Reklama w telewizji i jej główne zalety

Reklama telewizyjna stanowi bardzo opłacalny rodzaj marketingu, ponieważ kierowana jest do bardzo szerokiego grona odbiorców. Prawie każdy ogląda telewizję i swoje ulubione programy, pomiędzy którymi wyświetlane są tzw. bloki reklamowe. Jest to doskonała forma dla wszystkich osób, które szukają sposobu na peklowanie swojej firmy. Trzeba jednak pamiętać o tym, że reklama telewizyjna do najtańszych nie należy, dlatego często mogą pozwolić sobie na nią ogromne sieci handlowe oraz koncerny. Czas antenowy w najbardziej dogodnych porach w ciągu dnia stanowi tutaj jeden z najdroższych czynników. Ponadto samo nakręcenie i zmontowanie chwytliwej reklamy również kosztuje określoną sumę pieniędzy. Koszty nagrania reklamy oraz jej emisji mogą sięgać czasami nawet kilkuset tysięcy złotych! Dlatego zanim firma wybierze akurat to medium musi sobie wszystko dokładnie przekalkulować. Jednak w ostatecznym rozrachunku suma, jaką należy wydać na czas antenowy i stworzenie reklamy jest znacznie mniejsza w stosunku do korzyści, wynikających z jej emisji, co z kolei mocno przekłada się na przychody przedsiębiorstwa.

Reklamy w pozostałych mediach

Poza telewizją do wyboru jest również radio, prasa i oczywiście internet. Media te są bardzo specyficzne i nie są aż tak popularne jak telewizja, jednak również potrafią przynosić znaczne korzyści. Reklama w radio jest znacznie tańsza do wyprodukowania, a czas antenowy nie jest aż tak drogi, jak w przypadku telewizji. Reklama w prasie również jest doskonałą opcją, jednak wszystko zależy od tego, jakie czasopismo oraz z jakiej branży zostanie wybrane do publikacji danej reklamy. Internet oraz media społecznościowe bardzo rosną w siłę w ostatnim czasie, jednak to nadal telewizja pozostaje najpopularniejszym i najbardziej powszechnym środkiem przekazu dla milionów ludzi na całym świecie.