Wszelkie social media dają wiele możliwości promocji firmy. Facebook zaś szczególnie. Na tej platformie możemy bowiem nie tylko reklamować się, tworzyć nasze fan page, lecz jeszcze … organizować konkursy! Pozostaje jednak pytanie – jak zorganizować konkurs, aby przyniósł nam pożądane efekty?

Czy konkurs jest na pewno potrzebny?

Przede wszystkim należy zdawać sobie sprawę, że organizacja konkursu nieco kosztuje. I nie mowa tu jedynie o samych pieniądzach, choć nagrody, wynagrodzenie osoby zajmującej się konkursem też mają swoją cenę. Przede wszystkim organizując konkurs inwestujemy swój czas- warto, aby on się nam zwrócił. A zatem zdecydujmy, czy rzeczywiście konkurs na Facebooku posłuży naszym celom.

Cel

Lecz właśnie – jakim celom? Na to pytanie musimy sobie przede wszystkim odpowiedzieć. Oczywiście, że ogólnym celem jest wzrost zainteresowania naszą firmą i ustabilizowanie naszej pozycji na rynku. Jednak od celów szczegółowych zależy w dużej mierze nasza strategia konkursowa.

Chcemy zwiększyć liczbę fanów? Wtedy dobrym pomysłem jest konkurs typu „polub i wygraj”. Uczestnikiem może zostać jedynie osoba, która polubiła nasz fan page. A może ważniejsze jest to, aby zwiększyć ruch na stronie? Wtedy warto zorganizować konkurs z krótkimi pytaniami. Jeśli zaś chcemy, aby o naszej firmie mówiło się więcej, to dobrym pomysłem będzie konkurs, w którym użytkownik musi głosować na materiały udostępnione przez innych np. fotografie czy teksty. Jeżeli zaś chcemy zareklamować nasz jakiś produkt, ważnym będzie, aby użytkownik musiał udostępnić nasz fan page.

Nagroda – adekwatna i atrakcyjna

Polacy generalnie bardzo lubią uczestniczyć w przeróżnych konkursach. Jednakże jeśli nagroda nie będzie ciekawa, to narazimy się jedynie na ośmieszenie. Nie znaczy to oczywiście, że musi być to koniecznie od razu nagroda o wysokiej wartości finansowej. Nagroda po prostu musi być adekwatna do wysiłku włożonego w wygraną. A co zrobić, jeśli nie mamy dużych funduszy, a chcemy zorganizować ciekawy konkurs? Wtedy nagroda musi być równie oryginalna np. bluza o niepowtarzalnym wzorze.

Promocja konkursu

Choć sam konkurs służy do promocji, to jednak jego także trzeba najpierw wypromować. Brak reklamy konkursu spowoduje, że nikt się o nim nie dowie i nikt nie weźmie w nim udziału. Warto zatem zamieścić informację o konkursie w sklepach stacjonarnych naszej firmy, na stronie internetowej oraz w innych social mediach. Dobrym pomysłem jest także wplecenie w regulamin wzięcia udziału w konkursie czegoś, co będzie służyło rozpowszechnieniu tej informacji. Może to być konieczność polajkowania strony, udostępnienia postu, zaproszenia znajomych itp.