W sieci codziennie pojawia się wiele stron firmowych oraz prywatnych, zaś szczególnie te, będące narzędziem marketingowym przedsiębiorstw, najzacieklej walczą o swą pozycję w wynikach wyszukiwania. Tylko dobrze zaplanowana, celowo prowadzona i skrupulatna działalność, taka jak pozycjonowanie strony jest w stanie utrzymać ją na wysokich wynikach, czyli w  pierwszej dziesiątce, a nawet trójce wyszukiwania. To jednak za mało, by rozwijać stronę, a zarazem biznes.

Dlaczego treść ma takie znaczenie?

Coraz większe znacznie ma dzisiaj content marketing i na szczęście większość specjalistów od pozycjonowania i optymalizacji doskonale pojęła znaczenie wysokiej jakości treści na stronie. Czym jest content marketing? Są to działania promocyjne oparte na sile dobrych, wartościowych i unikalnych tekstów na stronie. W sumie odgrywają one dwojaką rolę. Po pierwsze, jeżeli odsyłamy klienta na własną witrynę firmową, może on poznać w ten sposób całość oferty, przykładowe realizacje, referencje i tym podobne detale. Oczywiście dzieje się tak tylko wtedy, kiedy teksty na stronie są napisane zgodnie z zasadami marketingu internetowego, czyli językiem korzyści. Jednakże content ma także znaczenie jeżeli chodzi o pozycjonowanie.

Nie wystarczy dziś pozycjonować stronę na popularne lub trochę bardziej unikalne słowa kluczowe i czekać, że klienci sami znajdą naszą ofertę oraz z niej skorzystają, Oczywiście takie działania, prowadzone długofalowo mogą oznaczać o wiele większa liczbę wejść na stronę, ale można zauważyć, że nic w rozwoju strony i firmy nie idzie do przodu. Po prostu klienci bardzo szybko tę stronę opuszczają. Dzieje się tak być może dlatego, że brakuje wartościowego i unikalnego contentu. Jak powinny więc wyglądać idealne artykuły na stronie www.

Jak zatrzymać klienta na dłużej?

Znaczenie ma odpowiednia grafika oraz rozmieszczenie tekstu na stronie, ale także sama treść. Przede wszystkim musi być unikalna, czyli nie kopiowana z innych stron w żadnych fragmencie. Warto poświęcić sporo czasu na to, by napisać staranne teksty na stronę www. Muszą mieć one również określoną wartość dla czytelnika, na przykład wskazując, jakie korzyści odniesie po skorzystaniu z naszej oferty. Bardzo dobra praktyką jest także przypięcie do strony firmowej specjalistycznego, tematycznego bloga, poruszającego treści wyszukiwane przez internautów.

Co więcej, teksty nie mogą zawierać błędów stylistycznych, gramatycznych, ortograficznych czy rażących błędów interpunkcyjnych. Taka dbałość przyniesie oczekiwane rezultaty, ponieważ każdy dobry tekst, ciekawy z punktu widzenia czytelnika, to dłuższy jego pobyt na stronie, a co za tym idzie, większe prawdopodobieństwo skorzystania z oferty firmowej. Warto kierować się zasadą, że dobry content to jeden z najważniejszych czynników, jeżeli chodzi o rozwój strony. Oczywiście za wartościowe teksty trzeba niekiedy więcej zapłacić, jednakże taka inwestycja na pewno szybko się zwróci, zwłaszcza jeżeli wytrwale będziemy dążyć do tego, aby witryna dotarła do jak najszerszego grona odbiorców, zainteresowanych produktem czy usługą.