Założenie strony internetowej to tylko początek działań, ponieważ jej prawidłowe funkcjonowanie wymaga podjęcia określonych zabiegów, które mają doprowadzić do tego, żeby witryna była popularna i profesjonalna. U podstaw promowania witryny powinno znaleźć się przekonanie, że bez tych poczynań ma ona niewielkie szanse na zaistnienie.

Wśród możliwości, dzięki którym strona znajdzie się na najwyższym miejscu w wyszukiwarkach, można wymienić pozycjonowanie oraz Adwords. SEO charakteryzuje się tym, że jest przeznaczone dla osób wyróżniających się cierpliwością, ponieważ znalezienie się strony na szczycie listy w wyszukiwarce może zająć nawet kilka miesięcy. Plus jest jednak taki, że kiedy strona zostanie wypozycjonowana, to na długo zagości na swoim wymarzonym miejscu, bez konieczności ponoszenia dodatkowych kosztów.

W przypadku Adwords efekty działań są o wiele szybciej widoczne, ale bywają one krótkotrwałe, a co więcej, wiążą się ze stałym doładowywaniem konta. Ten sposób pozycjonowania strony daje najlepsze rezultaty jedynie wtedy, kiedy na koncie znajdują się środki finansowe. Z chwilą ich wyczerpania reklamy nie będą wyświetlane, a co za tym idzie, pojawią się znowu, gdy wpłyną pieniądze. Na dłuższą metę może to być kłopotliwe, jednak nikomu nie wolno narzucać sposobu postępowania i każdemu należy zostawić możliwość swobodnego wyboru.

Zarówno SEO, jak i Adwords posiadają wiele zalet, a udzielenie jednoznacznej odpowiedzi na postawione w tytule pytanie jest po prostu niemożliwe. Jej brak można interpretować według własnych przemyśleń i spostrzeżeń, kierując się swoimi preferencjami przy wyborze określonego typu usług. Niezależnie od tego, czy będzie to SEO czy Adwords, ważne jest, żeby w ogóle zająć się pozycjonowaniem strony, co sprawi, że znajdzie się ona na wysokiej pozycji w wyszukiwarkach.

W celu zwiększenia efektywności działań warto rozważyć połączenie dwóch metod postępowania, co jest szczególnie korzystne w przypadku promowania firm, niezależnie od ich wielkości i prestiżu.