W XXI wieku rekrutacja nowych pracowników weszła na zupełnie nowy poziom i nie polega już na wysyłaniu czerstwych CV wraz z konkretnym szablonem listu motywacyjnego do przyszłego pracodawcy. Rekruterzy szukają teraz zupełnie nowych rozwiązań za pomocą mediów społecznościowych – i tutaj właśnie pojawia się portal LinedIn.

Czym jest LinkedIn?

Najogólniej mówiąc LinkedIn to portal społecznościowy założony 13 lat temu, który specjalizuje się w kontaktach zawodowo-biznesowych. Jest to największa na świecie sieć profesjonalna, gdzie swoje profile zakładają nie tylko osoby poszukujące pracy, ale również rekruterzy czy nawet firmy. A wszystko po to, aby usprawnić, ale również udoskonalić cały proces skutecznego poszukiwania pracy i skutecznej rekrutacji. Warto wspomnieć również, że ponad 380 milionów osób (w tym 2 miliony w Polsce) posiada konto na portalu LinkedIn, natomiast aż 94% rekruterów używa tego serwisu do szukania oraz sprawdzania kandydatów. Opisane powyżej liczby sprawiają, że założenie profilu na tym serwisie staje się nie tylko kwestią wyboru, ale wręcz koniecznością.

Korzyści, jakie daje portal

Oczywiście samo założenie profilu na serwisie nie zagwarantuje nagle pełnej skrzynki mailowej z propozycjami i ofertami pracy. Jednak poprawne stworzenie profilu, a następnie umiejętne jego poprowadzenie sprawi, że stanie się on bardzo pomocnym narzędziem. Po pierwsze pomoże w nawiązaniu cennych kontaktów, otrzymywaniu interesujących ofert pracy oraz zbudowaniu pozycji eksperta. Ponadto pozwoli sprawdzić ścieżkę kariery osób, którym udało się osiągnąć sukces w danej branży. W ten sposób dużo łatwiej będzie wyznaczyć własną ścieżkę kariery, a następnie realizować jej kolejne etapy.

Umiejętne stworzenie profilu gwarancją sukcesu

Zakładając konto na portalu należy zdawać sobie sprawę z tego, że uzupełnienie wszystkich niezbędnych informacji na swój temat będzie gwarancją tego, że większa ilość firm czy rekruterów zwróci na niego uwagę. To z kolei przerodzić się może w bardzo atrakcyjne oferty. Trzeba pamiętać o profesjonalnym zdjęciu profilowym, poprawnej nazwie użytkownika (imię i nazwisko bez niepotrzebnych pseudonimów, które wyglądają bardzo nieprofesjonalnie) oraz chwytliwym opisie zawierającym podstawowe informacje. Ten ostatni element jest bardzo istotny, ponieważ stanowi rodzaj wizytówki, na który rekruterzy najczęściej zwracają uwagę. Ponadto jednym z kluczowych składników całego profilu jest opisanie własnego doświadczenia w zależności od branży. Trzeba pamiętać, żeby kolejne stanowiska i zajęcia umieszczać chronologicznie i podarować sobie zawody typu „roznoszenie ulotek” lub „hostessa”, które miały charakter epizodyczny w trakcie studiów.