Tradycyjne metody zwiększania ruchu na stronach są coraz bardziej zawodne i zapewniają więcej stresu niż satysfakcji właścicielom wszystkich typów stron, zwłaszcza sklepów internetowych i stron, które opierają się na przychodach z reklam. Rozwiązanie tego problemu może być łatwiejsze niż się zakłada, co oznacza nowe narzędzie w postaci powiadomień web push, które na razie okazuje się zaskakująco skuteczne.

Powiadomienia Web Push, czyli co?

Każdy internauta, który regularnie spędza czas na popularnych przeglądarkach na komputerach i urządzeniach mobilnych ma jakąś formę kontaktu z tym narzędziem. Web push to powiadomienia, czyli krótkie wiadomości, które mogą pochodzić z zupełnie innej strony internetowej i pojawiać się od czasu do czasu, zazwyczaj w oknie w prawym dolnym rogu. Ich wyświetlanie nie jest jednak przypadkowe, ponieważ użytkownik musi wyrazić zgodę, aby je otrzymać. Na przykład podczas odwiedzania sklepu internetowego użytkownik może zostać zapytany, czy chce otrzymywać powiadomienia, a jeśli tak, to takie komunikaty mogą pojawić się podczas korzystania z tej przeglądarki, nawet podczas odwiedzania zupełnie innych stron internetowych. Co jest w takich powiadomieniach? W przypadku sklepu internetowego może to być szybka informacja o nowych produktach lub obniżonych cenach. Kliknięcie na powiadomienie spowoduje odesłanie użytkownika do strony internetowej nadawcy, o co w końcu chodzi.

Zalety korzystania z powiadomień web push

Powiadomienia Web Push są nowym kanałem komunikacji z użytkownikami Twojej strony, którego celem jest zachęcenie ich do częstszego odwiedzania Twojej strony internetowej. Oznacza to, że nie jest to narzędzie do pozyskiwania zupełnie nowych użytkowników. Narzędzie to bardziej przypomina tradycyjny mailing, jednak w przypadku powiadomień nie potrzebujemy adresów e-mail do wysyłania informacji do naszych użytkowników (potrzebujemy tylko zgody, która jest znacznie łatwiejsza do uzyskania). Powiadomienia działają na wszystkich najpopularniejszych przeglądarkach internetowych, również na urządzeniach mobilnych. Ich skuteczność jest wysoka, ponieważ jak pokazują analizy, generują one CTR na poziomie 21%. Z pewnością część z nich wynika z tego, jak nowa jest ta technologia, ponieważ istnieje już od około 2 lat. Jednak kolejnym bardzo ważnym faktem jest to, że powiadomienia te są bardzo krótkie i trudne do przeoczenia, dlatego nie ma tak naprawdę ryzyka, jak w biuletynach, że wysyłane informacje nie dotrą nawet do odbiorcy. Reakcja użytkownika na powiadomienie zależy w dużej mierze od samej treści.

Z pewnością dużą zaletą powiadomień web push jest również to, że jest to bardzo proste narzędzie, które można wdrożyć bez większego wysiłku i inwestycji finansowych w dowolnym momencie i równie szybko zrezygnować, jeśli nie spełnia naszych oczekiwań.