Sport to obecnie nie tylko możliwość wypracowania pewnego, pożądanego wyglądu, poprawienie kondycji fizycznej czy dobra zabawa czerpana z aktywnego spędzania czasu, ale również moda. Wiele osób podążając za trendem zdrowego odżywiania i dbania o siebie rozpoczęło różnego rodzaju aktywności fizyczne. Jedną z najpopularniejszych dyscyplin jest zdecydowanie bieganie. Oczywiście przed rozpoczęciem treningów warto pójść na badania i sprawdzić, czy nasz organizm jest w stanie uprawiać ten sport. Niekiedy problemy ze stawami może sprawić, że bieganie nie będzie odpowiednie dla naszego organizmu i warto zainteresować się inną dyscypliną. Tym, co niezaprzeczalnie motywuje do pracy nad sobą, swoim ciałem i zwiększaniem swoich możliwości i kondycji, jest mierzenie efektów. Aplikacją, która świetnie sprawdza się w przypadku biegania jest Endomondo.

Spalanie kalorii, czas czy długość trasy? Co jest najważniejsze?

Endomondo to aplikacja, która opiera się na łączu internetowym oraz sygnale GPS. Po lokalizacji położenia użytkownika, ustawieniu dyscypliny jaką będzie uprawiał oraz naciśnięcia przycisku START, aplikacja mierzy wszelkiego rodzaju informacje zarejestrowane podczas biegu. Co ważne, nie jest to tylko długość trasy oraz jej przebieg, ale również ilość spalonych kalorii, nawodnienie, najwyższa wysokość trasy i najniższy jej spadek. Ważne aby kontrolować czy aplikacja nie straciła zasięgu czy nie zgubiła trasy, ponieważ pomiar finalny nie będzie adekwatny do tego, jaki trening wykonaliśmy rzeczywiście.

Czy używanie aplikacji podczas biegu jest konieczne?

Mierzenie treningu nie jest konieczne, ale jest bardzo ciekawe i pozwala zwiększać intensywność treningu i rozwijać się wraz z kolejnym biegiem. Aplikacja zapisuje poszczególne treningi, dzięki czemu można sprawdzić ile biegów wykonaliśmy w danym tygodniu, czy polepszyliśmy czas na konkretnym odcinku, a w przypadku odchudzania, ile kalorii spaliliśmy. Badanie intensywności i rozwoju własnych działań poprawia motywację do dalszej pracy nad sobą.