To popularne medium społecznościowe zna praktycznie każdy, a jego zaawansowane funkcje pozwalają nie tylko na prowadzenie prywatnych profili i kont firmowych, ale jest to cały ekosystem, w którym toczy się życie online. Facebook obecnie pozwala nie tylko na publikację ważnych informacji, zdjęć, filmów czy treści, ale jest miejscem poznawania nowych ludzi, zawierania przyjaźni, podtrzymywania więzi oraz utrzymywania relacji biznesowych. Co ważne, facebook pozwala na sprzedaż produktów, również przez zwykłych użytkowników, natomiast firmom oferuje zaawansowane rozwiązania dotyczące sieci reklamowej i możliwości dotarcia do potencjalnych klientów. Jakie inne możliwości daje ta popularna aplikacja?

Transmisja live – publikacja treści w czasie rzeczywistym

Nadawanie transmisji dawniej kojarzyło się jedynie z telewizją, kiedy to ważne wydarzenia w kraju i na świecie były transmitowane widzom. Obecnie poprzez aplikację facebook można prowadzić transmisję na żywo, a co więcej, może to zrobić praktycznie każdy z własnego domu. Dzięki temu wiele osób, które prowadzi ciekawe firmy, tworzy eventy i wydarzenia, może je udostępniać wszystkim zainteresowanym. Co ciekawe treści wizualne, a przede wszystkim translisje live mają największą moc dotarcia do szerszego grona odbiorców, dzięki czemu jest świetnym narzędziem budowania zasięgów w sieci facebooka.

Relacje

Podobnie jak Instagram, również Facebook posiada funkcję udostępniania relacji. Co ciekawe, po separacji Messsengera od Facebooka i możliwości korzystania z nich niezależnie od siebie, relacje udostępnione na Facebooku automatycznie wyświetlają się również w Messengerze. Podstawową różnicą jest jednak to, że w relacjach w systemie głównym wyświetlane są użytkownikom również treści od firm czy fanpage’y, które obserwują oraz ich znajomych, natomiast na Messengerze, tylko od znajomych. To co zostało udostępnione w relacjach, można zobaczyć przez 24 godziny, podobnie jak na Instagramie. Krótkie i ulotne treści to coś, co przyjemnie się ogląda, jest ciekawe i w danej chwili zyskuje dużą uwagę odbiorcy. Właśnie dlatego nie dziwi fakt, że coraz więcej mediów społecznościowych stawia na właśnie taką komunikację.