Dzielenie się własnymi przeżyciami, ważnymi momentami czy pięknymi fotografiami zrobionymi w urokliwych miejscach, na stałe wpisało się w trendy, które da się zauważyć w wielu mediach społecznościowych. Początkowo wiele osób udostępniało zdjęcia na Facebooku, jednakże obecnie istnieją również inne aplikacje, które są bardziej przystosowane do publikowania zdjęć i filmów, i to właśnie na te treści kładą duży nacisk. Jakie media społecznościowe bazują na obrazie i zostały stworzone przede wszystkim aby tym obrazem się dzielić?

Snapchat

Jeszcze kilka lat temu było to jedyne medium, które pozwalało na dzielenie się ulotnymi chwilami, śmiesznymi filmami czy zdjęciami wykonanymi przy użyciu zabawnych filtrów wbudowanych w aplikację. Założenie było jedno. Udostępnić obrazy, które będą ważne przez chwilę, a tuż po ich obejrzeniu znikają i nie da się ich ani zapisać ani obejrzeć jeszcze raz. Takie szybkie i ulotne treści były i są nadal niezwykle ciekawe, jednak wraz z rozwojem Instagrama oraz Facebooka, możliwość udostępniania relacji sprawiła, że to medium zaczęło tracić użytkowników i być w coraz mniejszym stopniu wykorzystywane.

Instagram

Instagram dawniej był medium społecznościowym, w którym można było publikować zdjęcia, jeszcze do niedawna tylko o kwadratowych wymiarach, a głównym sposobem podpisania treści były popularne hasztagi. Obecnie pod zdjęciem można dodawać też bardzo długie informacje oraz aplikacja została dostosowana do firm czy blogerów, którzy aktywnie docierają do swoich odbiorców. Oprócz publikowania na głównej tablicy i równocześnie na swoim profilu, na Instagramie można dodawać relacje, które w dużej mierze przypominają funkcjonalność Snapchata. Dlaczego? Ponieważ są dostępne dla innych użytkowników przez okres 24 godzin, a dodatkowo, mogą być dodane do profilu osobistego nawet po zakończeniu ich publikacji w relacjach. Możliwość zmiany modelu profilu z prywatnego na biznesowy pozwala na sprawdzanie statystyk konta i treści na nim udostępnianych oraz publikowania treści reklamowych.