Marka Under Armour to pochodzącą zza oceanu marka odzieży sportowej, która całkiem niedawno zaczęła szturmem podbijać europejskie rynki. Chociaż nie jest jeszcze takim gigantem jak choćby popularny Adidas, to jednak odzież i obuwie under armour śmiało można nazwać odkryciem ostatnich lat. Sama marka to pomysł znanego w USA futbolisty Kevina Plancka, który po zakończeniu kariery sportowej postanowił stworzyć idealną odzież do uprawiania sportu. Dosłownie idealną. Wykorzystując swoje doświadczenie jako zawodowego sportowca, miał całkiem sporo do powiedzenia w tej kwestii. Jego mała rewolucja polegała na zastosowaniu innowacyjnych składów materiałowych, dzięki czemu odzież sportowa damska czy męska uzyskała całkiem nowe właściwości. Planck starał się stosować taką mieszankę, żeby ubrania były nie nie tylko lekkie, wygodne i nie ograniczające swobody ruchów, ale również posiadały inne właściwości przydatne podczas aktywności fizycznej. Chodziło tu głównie o sposób w jaki materiał odprowadza pot na zewnątrz i odparowuje go, dzięki czemu ubranie nie nasiąka, nie staje się cięższe i jednocześnie świetnie chłodzi rozgrzane ciało sportowca. Czegoś takiego nie zapewnia tradycyjna, koszulka, która szybko nasiąka wilgocią i robi się ciężka.

Pomysł, chociaż wcale nie taki innowacyjny, okazał się strzałem w przysłowiową dziesiątkę i firma Kevina Plancka błyskawicznie odbyła drogę z piwnicy na same szczyty.

Oczywiście ogromna w tym zasługa doskonałego marketingu i tego, że twórca marki był już znanym sportowcem, ale wyrobom ze znaczkiem UA nie można właściwie nic zarzucić, przynajmniej jeśli chodzi o ich przydatność w uprawianiu sportu. Sama kwestia wyglądu i stylistyki to już kwestia gustu i odpowiedniej muskulatury. Nie każdy będzie przecież wyglądał w technicznej koszulce jak gwiazda futbolu amerykańskiego. Obecnie firma ma w swojej ofercie takie produkty jak obuwie, odzież sportowa męska i damska, a także towary bardziej “egzotyczne” jak piżamy dla sportowców i ogólnie bielizna pościelowa, która podobno poprawia jakość snu i polepsza regenerację po treningową. Ciężko ocenić ile w tym prawdy, a ile czystego marketingu, jednak faktem jest, że tradycyjne produkty marki są jak najwyższej jakości i bez wątpienia poprawiają jakość treningu i pośrednio także wyniki osiągane przez sportowców. Sama marka święci już triumfy w amerykańskim sporcie a i w Europie coraz częściej można spotkać osoby ubrane w odzież z charakterystycznym logotypem UA i możecie być pewni, że nie jest to wyłącznie zasługa marketingu.