Jedzenie oraz zawarte w nim składniki odżywcze mają niezaprzeczalnie duży wpływ na nasze zdrowie, wygląd skóry i samopoczucie. Bardzo często podczas odchudzania wielu dietetyków oraz osób mających większą lub mniejszą wiedzę w tym temacie, powtarza jak mantrę, że kluczem do sukcesu jest zdrowe odżywianie. Nie warto mylić tego pojęcia z ścisłymi, często doprowadzającymi ciało do ruiny dietami, bazującymi na ujemnym bilansie kalorycznym. Zdrowe odżywianie powinno w dużej mierze opierać się na piramidzie żywienia, gdzie wartościowe pokarmy bogate w białko, zdrowe tłuszcze, witaminy i minerały muszą stanowić większą część posiłku, a w najmniejszym stopniu należy sięgać bo fast foody, słodycze i kolorowe napoje.

Dieta na całe życie

Wypracowanie własnej diety skomponowanej z wartościowych składników powinno być celem i działaniem na całe życie. Bilas pomiędzy tym co dobre, a tym, co smaczne ale niekoniecznie zdrowe, powinien być zachowany. Działaniem niekoniecznie dobrym może okazać się odmawianie sobie wszystkiego. Oczywiście wyeliminowanie cukrów, szczególnie z przetworzonej żywności jest bardzo ważne, niemniej jednak kawałek domowego ciasta, cukierek czy kostka czekolady raz na jakiś czas nie sprawią, że podupadniemy na zdrowiu. W zdrowym odżywianiu bardzo ważny jest rozsądek i umiar, bo to one sprawiają, że pomimo małych niedociągnięć nie przytyjemy, a nasze zdrowie się nie pogorszy.

Dla osób, których celem nie jest zrzucenie wagi, ale utrzymywanie jej, proporcje składników odżywczych powinny występować następująco: Posiłki powinny składać się w 50-65 % z węglowodanów, w 15-25% z tłuszczów oraz w 20-30% z białka. Oczywiście każdy organizm jest inny i warto sprawdzić, jaki sposób odżywiania jest dla nas najbardziej korzystny. Wiele osób zwiększa ilość białka w diecie spożywając je razem z niskokalorycznymi warzywami, często rezygnując z produktów zbożowych. Zachowując umiar w jedzeniu i wybierając naturalne i pełnowartościowe produkty, z całą pewnością zarówno wygląd jak i samopoczucie będą w dobrej kondycji.